2006-08-04 13:10:08
Informacje o urzędzie
Powiatowy Urząd Pracy w Słupcy od 1 stycznia 2000 roku podlega Staroście Słupeckiemu.
Jest zorganizowany w sposób następujący:
Działy:
- Dział Ewidencji i Świadczeń
- Centrum Aktywizacji Zawodowej
- Dział Finansowo-Księgowy
- Dział Organizacyjno-Administracyjny
oraz
- samodzielne stanowisko pracy - Radca Prawny
- wieloosobowe stanowisko pracy do spraw kontroli
PUP zatrudnia 29 pracowników etatowych, których wspierają pracownicy pracujący w ramach refundacji wynagrodzenia z Funduszu Pracy.
Generalnie PUP prowadzi swoją działalność w siedzibie Urzędu przy ul. Piastów 2 w Słupcy, którą wynajmuje od Spółdzielni Inwalidów "Przyjaźń". Jednak specyfikacja niektórych działów urzędu polega na pracy terenowej. Tak jest z pośrednictwem pracy, kiedy nasi przedstawiciele docierają do pracodawców w celu zdobycia ofert pracy dla bezrobotnych, oraz dotarcia do pracowników w celu prezentacji możliwości współpracy z Urzędem Pracy lub kiedy sprawdzamy zatrudnienie osób zatrudnionych w ramach refundacji z Funduszu Pracy oraz wykorzystanie pożyczek z Funduszu pracy.
Misją Urzędu jest stałe dążenie do poprawy sytuacji na lokalnym rynku pracy, troszczenie się o taki rozwój postaw, umiejętności i kwalifikacji mieszkańców, który zapewni im możliwie największe szanse na odpowiednie zatrudnienie, a pracodawcom pozyskanie najlepszych pracowników, tj. sprawny i skuteczny urząd administracji samorządowej realizujący wspólnie z partnerami ustawowe i własne działania na rzecz rozwoju lokalnego rynku pracy. Swoją misję Urząd realizuje poprzez świadczenie wysokiej jakości usług informacyjnych, pośrednictwa pracy, doradczych, szkoleniowych, finansowych i administracyjnych. Zadania realizuje zgodnie ze szczegółowymi warunkami realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy.
Skargi i wnioski
Skargi i wnioski do Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy mogą być wnoszone:
- osobiście w sekretariacie PUP w Słupcy w pok. 205 od poniedziałku
do piątku w godz. od 7.00 do 15.00; - pocztą elektroniczną na adres: pup@pup-slupca.pl;
- faxem na nr: 63 275 14 44;
- pisemnie na adres: Powiatowy Urząd Pracy w Słupcy, ul. Piastów 2,
62-400 Słupca; - za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy na platformie – ePUAP /PUPSlupca/SkrytkaESP;
- ustnie do protokołu.
Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy lub Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek w godzinach od 14:00 do 16:00 w siedzibie Urzędu w Słupcy przy ul. Piastów 2.
Kierownicy działów przyjmują interesantów w sprawie skarg i wniosków codziennie w godzinach urzędowania Powiatowego Urzędu Pracy w Słupcy.
Skargi i wnioski, zarówno te nadsyłane pocztą, jak i drogą elektroniczną, powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (w tym kod pocztowy) wnoszącego skargę lub wniosek.
Skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.
PODSTAWA PRAWNA
Zasady przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków regulują przepisy
art. 221-259 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2022 r. poz. 2000, z późn. zm.) oraz rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania
i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. z 2002 r. Nr 5, poz. 46).